Wednesday, December 22, 2010

gambar percutian ::: Utara + Cameron :::


kenangan bercuti yang diabadikan dalam bentuk gambar. berikut adalah beberapa keping gambar cuti2 pi utara + cameron bersama keluarga abang dan kakakku.

di Bukit Merah Lake Town, Perak.
Tidak sempat untuk bermandi manda & menjenguk orang utan kerana bajet yang kureng. hehehe

bersama kakak dan anak2 sedare :: Along, Angah & Aizzat

menaiki 'kereta api' mengelilingi Taman Botani, Pulau Pinang.

di Gua Kelam, Perlis.
sedikit sedih kerana tidak dapat masuk ke dalam kerana laluan penjalan kaki yang runtuh akibat banjir besar yang melanda Perlis beberapa bulan yang lalu dan sedang dibaiki.

di Taman Ular, Perlis.
Banyak jugak spesis2 ular kat sini. geli geleman jugaklah perasaan tatkala melihat spesis2 itu dengan pelbagai saiz daripada spesis tidak berbahaya kepada yang paling ngeri, ular tedung selar. huhuhu

sejarah menjejakkan kaki di Thailand. walaupun hanyalah 1 Km daripada sempadan Malaysia & Thailand, yang penting berjaya ke luar negara juga akhirnya. hahahaha =)

bergambar kenangan bersama pakcik & makcik yang menumpangkan kami tidur 3 malam sepanjang berada di Perlis.

di ladang Teh, Cameron Highland.
hari terakhir percutian sebelum berangkat pulang.


percutian yang memakan masa 6 hari merupakan satu pengalaman bercuti yang sungguh menyeronokkan, walaupun terdapat tempat yang tidak dikunjungi dengan sepenuhnya gara2 renovation seperti Bukit Bendera & Gua Kelam, namun aku sungguh berpuas hati. Mungkin lain kali aku berpeluang untuk melawat lagi ke tempat2 itu.


p/s ::: jika memiliki kelapangan waktu, serta duit yang cukup, ingin pergi bercuti2 lagi. jom rakan2, teman2 sekalian. hehehe

1 comment:

panji tengkorak said...

wah,sonokny cuti.....ni y nk cuti2 venezuela nih

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails