Saturday, November 06, 2010

tetamu yang tidak dan memang tak kan diundang

tetamu, orang yang datang berkunjung ke rumah kita. tidak kira masa, siapa yang datang, berapa ramai, tapi kita tetap melayan mereka atau dia sebaiknya. adatlah kan. berikut adalah beberapa adab dalam melayan tetamu yang berkunjung :

1. memberi layanan yang baik
2. bersifat ikslah dan berlapang dada
3. menunjukkan muka yang manis
4. menyediakan jamuan mengikut kemampuan
5. menyediakan kemudahan yang baik

tetapi, apa reaksi korang bila tetamu yang tak diudang berkunjung? apa tindakan korang? tetamu yang aku maksudkan merujuk kepada ini -->
:
:
:
:
:
:
:
:

Terkejut buaya di depan pintu rumah

'tetamu' ini sedang melepak di hadapan sebuah rumah di Florida, AS

FLORIDA - Seorang wanita, Belinda Donaldson terkejut apabila seekor buaya berukuran 3.35 meter 'lepak' di hadapan pintu rumahnya di Westchase, Hillsborough County, di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Kehadiran buaya itu pada mulanya disedari beberapa jiran wanita tersebut yang kemudian bertindak menelefonnya.

Bagaimanapun, Belinda tidak mempercayai kata-kata jirannya itu tetapi tergamam selepas melihat kelibat buaya tersebut melalui tingkap rumahnya.

Dia yang ketakutan menghubungi pasukan penyelamat hidupan liar untuk mendapatkan bantuan selepas buaya terbabit enggan berganjak.

Seorang saksi berkata, pasukan penyelamat hidupan liar mengambil masa satu jam untuk menangkap buaya tersebut sebelum membawa haiwan itu dengan menggunakan sebuah trak ke habitat asalnya.

Kemunculan buaya di kawasan awam itu kerap berlaku terutama pada musim panas. - Agensi

:
:
:
:
:
:

so, apa korang akan lakukan? tidak terfikir oleh akal dikunjungi oleh buaya kan. tapi perkara ini boleh terjadi, gambar di atas buktinya.


4 comments:

violet VC said...

kalo buaya jadi tetamu umah saya, alamat terkena heart attack la..hehe

Ashiya Mizuki said...

hihi...tau takpe..terkezuttt yg amatlah jawabY..hihi.. jangan lah ada ci buaya yang tersesat itu di depan rumah saya t - maklumlah da nak banjir..hihi-

violet chem said...

haiyooo..habisla..doa banyak2 taw..hehe

Ashiya Mizuki said...

yup...kamu pun turut mendoakan jugak ya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails