Monday, November 08, 2010

MATRIKULASI :: indahnya zaman Matrik


-logo KMNS-

sejenak aku mengusha khazanah lama di dalam laptopku. satu folder gambar aku buka, belek satu persatu gambar. jariku terhenti di folder 'mtrx'. aku rindu pada zaman itu. kenangan bersama teman-teman dari pelbagai negeri. itulah kali pertama aku berhijrah keluar dari negeri kelahiranku. selepas SPM, Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (KMNS) menjadi persinggahan untukku menuntut ilmu. kali pertama menjejak kaki ke N.9 untuk tempoh bukan sehari dua, tapi setahun. aku yang merupakan anak mi+pok= korang paham2 lah apa maknanya..hihi pertama kali merasakan berjauhan daripada keluarga. --> sukar juga pada mulanya nak embiasakan diri, tapi dengan adanya kawan-kawanku yang lain, tak de lah aku menjadi seorang yang cengeng. hihi..

kawan Praktikum --> F2P4.
sewaktu kami bersama budak kuliah yang lain melawat Pusat Sains Negara (PSN), hihi.

sedapnya aiskrim cap F tu, ada sesiapa yang sudi belanja tak?

ini pula semasa Majlis Makan Malam untuk F2 & H6. haha. best, semua 'bekerja' untuk jayakan majlis ini untuk subjek protokol, eh betul tak erk? lupa lak. hihi..

tiga dara rebutan..lalala..rindu kamu berdua --> shagy & syer. mereka berdua teman rapatku, banyak gelagat kami. pernah tengah2 kelas kami keluar ke kafe, cari makanan, hihi. paling tidak dapat aku lupa. shagy yang otai & syer yang .... lalala~~lama tidak ketemu, kerinduan deh. hihi

memang banyak kenangan yang tercipta waktu itu. tidak dapat ku lupakan. bilalah agaknya kita dapat berjumpa lagi yer. janji mahu ketemu selepas 5 tahun kan? adakah?

8 comments:

violet VC said...

wah,,,sonoknye die zaman matriks..
kte nih xde kngn kot..hoho..

eskrem cap F? blnje la..hehe

Ashiya Mizuki said...

ala, silalah belanje saya cik Vc..huhu..tulah, ada jugklah kenangn di mtrx tuh wlpn cket..hihi

violet VC said...

ala..xtau eskrem Cap F tuh..cap M tau la..hahaha...

mujur ad..hehe ;)

Kancilbiru said...

tak penah masuk matriks...al maklumlah tak bijak sangat masa tu...ekekeke

Amy Syaquena said...

salam..

Jom join Giveaway ' The Best Entry With Sinar Raudah'

http://sinarraudah.blogspot.com/2010/11/giveaway-best-entry-with-sinar-raudah.html

rozana razlan said...

gambar sy 1 jerk?...

Luffy said...

zaman matric la pling bez...huhu...

Miss Eyda said...

ha'a..setuju sangat zaman matriks paling bessstt. windu kmph ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails