Sunday, April 25, 2010

United kembali ke takhta





LONDON - Manchester United kembali menerajui takhta Liga Perdana England selepas mene- waskan Tottenham Hotspur 3-1 di Old Trafford semalam.

Kemenangan tersebut menyaksikan United mengumpul 79 mata, dua mata meninggalkan Chelsea yang jatuh ke tangga kedua.

Begitupun, Chelsea diramal kembali menerajui carta liga sekiranya berjaya menewaskan Stoke City di Stamford Bridge malam ini.

Pada aksi semalam, Ryan Giggs terlebih dahulu membuka tirai jaringan buat United apabila berjaya menyempurnakan sepakan penalti yang diperoleh setelah Patrice Evra dijatuhkan dalam kotak penalti pada minit ke-58.

Namun, Spurs berjaya menyamakan kedudukan menerusi jaringan Ledley King minit ke- 70 sebelum Nani meletakkan United kembali di depan mene- rusi jaringan yang cukup mena- rik pada minit ke-81.


NANI meraikan jaringannya ketika United menentang Spurs pada aksi Liga Perdana England di Old Trafford semalam. United menang 3-1.


Giggs melengkapkan hari gemilang United apabila menyumbat gol ketiga juga menerusi sepakan penalti selepas Nani dikasari dalam kotak penalti pada minit ke-86.

Pengurus United, Alex Fergu- son ternyata kagum dengan persembahan yang dipamerkan Nani dan menganggap jaringan yang dilakukan pemain antara- bangsa Portugal itu bertaraf dunia.

"Jaringan yang dilakukan Nani sememangnya memiliki kelas yang tersendiri dan itu sudah cukup bagi membuktikan kehe- batannya selaku pemain bola sepak," jelas Ferguson.

Beliau turut mengesahkan Wayne Rooney tidak dapat diturunkan dalam baki dua perla- wanan liga selepas mengalami kecederaan pangkal paha ketika menjalani latihan Khamis lalu.

"Sukar bagi saya untuk menjelaskan mengenai kecederaan yang dialami Rooney itu kerana ia pasti mengambil masa dalam dua hingga tiga minggu untuk kembali pulih.

"Kami akan cuba sedaya upaya untuk memberinya peluang kembali beraksi sebelum perlawanan terakhir liga, namun hanya masa yang akan menentukan," katanya.

Terdahulu, Rooney terpaksa diketepikan dalam masa beberapa minggu berikutan kecederaan buku lali yang dialaminya ketika beraksi dalam saingan Liga Juara-Juara. - AFP





SUMBER :::: semestinya KOSMO


teruskan berjuang pemain2 MU....berjuang hingga akhir musim...go..go..go MU

2 comments:

Chaoi said...

xnak..saya nahu MU kalah pasni

Oong-ong said...

chelsea akn mng

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails