Friday, April 16, 2010

apa binatang yang korang suka????..

salam semua....
korang dan aku mesti mempunyai minat yang sama kan? suka bela binatang. dalam banyak2 binatang, binatang apa yang korang consider nak bela? yang paling biasa kita dengar, kawan2 akan cakap kucing, arnab, ikan or hamster...dan ada jugak yang extrems giler bela ular, dan yang sewaktu dengannya lah...hihi..

1. Kucing


aku pasti ramai yang gilerk2 suma kn kucing...macam aku..siyes aku suka kucing, da lah comeyl macam aku ada bulu yang lembut untuk belai..nak2 kalau kucing 2 mintak kita manjakan dia, sonoknya asa....huhu..dulu kat umah aku, ada beberapa ekor kucing tapi disebabkan beberapa faktor, kucing2 tu da tiada..ada yang sakit tua, kena langgar pon ada...sedih giler bile tau kucing 2 dah xder..sampaikan aku menangis seharian, xmakan, xkeluar bilik...mak dan ayah aku pon naik risau...huhu...tapi tulah, bila dah sayang sangat so normal lah ase cam aku ase ni kn??huhu

tapi kalo kucing tu saiznya besar ni, aku termampu asenya nak angkat......



2. Arnab


aku xpenah bela arnab...tapi tyme aku p ziarah umah sorang kawan, dia ade bela arnab nie...bukan sekor, tapi 5 ekor...memang comeyl2 lah arnab2 nie...aku dah jatuh chenta sama itu arnab lah...huhu...nak2 bila tyme aku kasi arnab2 2 makan, biasanya arnab makan sayur kn..tapi tyme 2 aku kasi arnab 2 makan kuih raya (musim raya tyme 2..)..korang jangan terkejut, arnab nie makan kuih raya tau..nanti korang try lah kasi erk...gerenti r makan.haha...telinganya yang panjang, giginya yang kecik 2, bulu yang lembut...fuh, korang gerenti jatuh suka sama itu binatang lah jugak kan...

3. ikan


sape yang bela ikan??..kat umah aku ada gak, tapi 2 ayah aku punye...aku malas ckit nak bela ikan nie...bukan payah mane pon tapi xbesh r..coz ikan 2 dok lam akuarium jerk, bukan aku ley pegang pon...xsuke3...cume suke tengok die berenang3...huhu..tapi, jage ikan ni dikategorikan yang paling senang kn??betul x??nak senang korang jage jerk ikan yang tahan lasak, boley survive kalo korang lame nak tinggalkan umah 2...huhu..untuk orang yang malas cam aku sesuai

4. ular


hoho, binatang nia aku xberani nak citer lebey2...aku da lah geli2 ckit sama itu binatang, kepada sesiapa yang bela itu binatang boley lah share2 erk...ala, sharing is caring kan...

yang ke-5, 6, 7 ang so on...korang silalah tambah erk...


ada satu binatang yang aku cam suka jugak...binatang 2 adalah ::::


mesti korang terkezut kn...tak tau lah nape aku suka singa nie..teringin jerk nak pegang bulu kat muka die 2...huhu..baring kat sebelah ker kalo boley..nie sume pas aku tengok citer Narnia, watak Aslan 2...adoi, encem...suke tengok...kalolah ader singa yang cam lam citer 2 secara realitinya, boleylah impian aku nie tertunai kan..fantasi semata2...adoyai..nyawa di hujung tanduk jerk ase...haha...




hujung minggu ni, aku nak pulang ke rumah...untuk ambil mood exam yang akan berlangsung pada ari isnin nie, jam 8.30 pagi...blogku, kita berjumpa minggu depan plak k...


salam semua...

6 comments:

Unknown said...

kucing~
aloloo shomel
rindu kucing kt umah
wuwuwuw~~

zhrhtoodem said...

erkk
yang last tuh aku nak bela boleh?
hahahahaha

Eyqa Zaque said...

bilet memang suka kucing. huhu

Ashiya Mizuki said...

kucing yang comeyl menarik sume owang..suke3...

ery :: cepat2 alek umah jmpa kucing...huhu

zara :: ko nak bela yang last??ok jerk, ley aku p tgk kt umah ko t...huhu

billet :: saya pon suke kucing jugak...weeeee...

niaharaf said...

nak koala bear!

Ruby said...

B pon minat y last 2...hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails