Monday, May 16, 2011

ucapan untuk seorang teman

teman.....

dikala ini aku tahu dirimu pasti tengah bergembira, tersenyum manis di bibir tatkala menunggu saatnya MERDEKA. setelah tiga tahun dirimu berhempas pulas, sekarang sudah tiba masanya dirimu bebas. tidak terikat lagi. masih terngiang-ngiang di telinga ku tatkala dirimu mengomel akan beban tugasan, ujian dan exam yang banyak. hanya kata-kata semangat mampu ku salurkan kepadamu waktu itu. selama tiga tahun jugalah waktu perkenalan kita. walau singkat namun cukup bererti. engkau umpama adik, kakak, kawan, sahabat, musuh dan segalanya. dikaulah adik yang membuatkan aku merasa akan tanggungjawab seorang kakak. dikaulah kakak yang membuatkan aku terdiam tatkala dikau menglontarkan pendapat dan nasihat, kadang dikau lebih matang dari usia berbanding daku. dikau sahabat yang ada waktu susah dan senang, dikau jugalah musuh bagiku dalam bersaing mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam exam. tahniah ku ucapkan kepadamu wahai teman, pengajianmu sudah habis. menunggu masa untuk konvo meraikan detik-detik indah ini. tahniah kepadamu, teman.


teman, walau lama kita tidak bersua, bertanya khabar, namun dirimu masih diingatan. kesalahan yang pernah terjadi dahulu aku mohon sejuta kemaafan. maaf juga kerana aku gagal melupakanmu seperti yang kau minta. maaf. perkenalan kita bukan untukku lupakan. aku gembira dapat kenal dirimu. terima kasih kerana pernah hadir dan mengindahkan hari-hari ku suatu waktu dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails