Wednesday, February 16, 2011

awak tahu tak saya rindu awak


agak lama dunia ashiya sepi tanpa entry. bukan busy ke haper tapi tulah bila aku malas untuk bermadah pujangga tak begeraklah entry duniaashiya. hehehe. maaf kepada yang setia mengikuti belog yang tak seberapa ini kerana lapa tak mengupdate.

ok, untuk tajuk entry ni, aku maksudkannya. siyes, aku tak memain. rindu sama awak taw. pembaca dunia ashiya.

seminggu cuti di kampung tanpa talian internet menghadkan lagi aktiviti BW. ditambah lagi dengan hujung minggu lepas yang kena menghadirkan diri ke Tasik Chini, Pahang. bukan untuk berjimba-jimba tapi fieldwork untuk subjek Lembangan Saliran. sibuk mengushakan diri godek2 google, terjumpa gambar najwalatif, seakan ada semangat untuk update belog. apa motif aku sendiri pun tak tahu. hehehe..cerita mengenai fieldwork ::

seronok walaupun sedikit penat. maklumlah dari pagi sampai ke petang sibuk dok mengukur sungai + tasik. penat, panas, bahang semua ada tapi lebih banyak kepada seronok lah. inilah pengalaman fieldwork sebenar yang aku rasa. kesian kan untuk aku yang tak merasa fieldwork kat luar daripada UKM. hehehe. pengalaman mengelilingi Tasik Chini dengan bot, best. besar jugak ea tasik tuh, kalau tak kerana kijer tak kannya lah aku sampai ke sana. perjalanan saja da hampir 4 jam. pergh, aku lagi sanggup masa tu digunakan untuk balik kampung. hehehehe.  tak lah susah sangat aku rasa untuk mengambil sampel air, tapi bila buat cross section sungai yang paling mencabar kot (bagi yang tengok macam aku ni lah, coz yang buat adalah kengkawan yang lebih ketinggiannya..hahaha). gambar sepanjang kat sana lain entry ok. hehehe. bila da siap dan penat menguasai diri, pekena ais jagung pulak. perghhh..i tell u, memang nikmat. ditambah dengan pisang + keledek goreng dan keropok lekor. cukup rasalah. hahahaha. walaupun seketika di Tasik Chini, memori itu ada (pinjam ayat cik violet)..hehehe...

ok, lain masa aku cerita yang lain pulak. panjang sangat entry ni korang tak larat nak baca pulak. hahaha..adios.


---> adakah yang sudi rindu aku erk?? !!! sila jawab..hehehe

4 comments:

cik violet said...

sy rindu awk pe..hahaha..

ayt tu mcm len sketla..hehe..


sekejap, kenangan itu tetap ada ;)

Ashiya Mizuki said...

ntah..typing error kot..hahaha...

Tuan Cimot said...

wah, ad fieldwork tu..heheh

miss kecik said...

liza, ak rindu ko... *muke siyes
blaja rajen2, jd bdk baek ye.. haha ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails